DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 13 (5) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24967
Title: Демократизація як свобода вибору моделі освітнього процесу
Other Titles: Democratization as freedom in choose an educational process model
Authors: Силадій, І. М.
Keywords: особа
освіта
культура
творчість
демократизація освіти
модель освіти
вибір моделі освіти
свобода вибору навчальної моделі
person
education
culture
creativity
democratization of education
a model of education
choice of a model of education
freedom in choosing an educational process model
Issue Date: 2019
Publisher: Видавництво "Гілея"
Citation: Силадій, І. М. Демократизація як свобода вибору моделі освітнього процесу = Democratization as freedom in choose an educational process model / І. М. Силадій // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : Collection of scientific papers / Голов. ред. О. П. Кивлюк. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2019. – Випуск 13 (5) : педагогічні науки. – С. 45-56.
Abstract: В статті надається інформація відносно демократизації як свободи вибору моделі освітнього процесу, підкреслюється, що рутинному, шаблонному педагогу демократизація не під силу. І тільки майстер своєї справи здатний до вияву креативності, свободи, творчості. Під цим оглядом демократизацію варто розглядати як свободу вибору педагогом моделі освітнього процесу.
The article provides information regarding democratization as freedom in choosing an educational process model, emphasizes that democratization will be beyond the power of a routine, stereotyped teacher. And only a master of his craft is capable of displaying creativity, freedom, and creativity. In this sense, democratization should be viewed as the freedom of a teacher to choose a model of the educational process.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24967
Appears in Collections:Випуск 13 (5)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Syladii I.pdf248.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.