DSpace at library NPU Dragomanova » Філософія освіти » 2006 рік » № 1 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2470
Title: Инновационный образовательный проект «экология и развитие» как открытая саморазвивающаяся система
Authors: Тарасов, Л.
Тарасова, Т.
Кочубей, Н.
Keywords: освітній проект «Екологія і розвиток»
відкрита саморозвивальна система
innovative educational project «Ecology and Development»
open self-developed system
Issue Date: 2006
Publisher: Видавництво "Майстер-клас"
Citation: Тарасов Л., Тарасова Т., Кочубей Н. Инновационный образовательный проект «экология и развитие» как открытая саморазвивающаяся система / Л. Тарасов, Т. Тарасова, Н. Кочубей // Філософія освіти. - Київ: Майстер-клас, 2006, №1(3). - С. 227-236
Abstract: Освітня технологія «Екологія і розвиток», концепція, принципи і навчальний план якої викладені у роботі Л. В. Тарасова і Т. Б. Тарасової «Діалектичний характер інноваційної освітньої технології «Екологія і розвиток» (Філософія освіти. — № 2. — 2005), реалізується на практиці в межах однойменного освітнього проекту, що передбачає видання відпо відної навчальної і методичної літератури і проведення педагогічного експерименту в низці загальноосвітніх шкіл України. Показано, чому викладений освітній проект може бути розглянутий як відкрита система, здатна саморозвиватися, що становить запоруку її життєздатності. Наве дені деякі результати психологічного моніторингу даного експерименту.
Educational technology «Ecology and Development», the concept, princi ples and curriculum of which presented by L. Tarasov, T. Tarasova in the paper «Dialectic Character of the Innovative Educational Technology «Ecology and Development» («Philosophy of Education », Num. 2, 2005) are practically real ized in the framework of the same name project. The aim of the project is to publish textbooks and methodical literature, to conduct pedagogical experiment in some general secondary schools over Ukraine. The reason why this educa tional project could be seen as an open self developed system and what could be the pledge of its vitality are shown in the article. The results of psychological monitoring of this experiment are also presented in the paper.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/2470
Appears in Collections:№ 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T_T_K.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.