DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 11 (3) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24512
Title: Освітньо-розвивальний потенціал Lego-технологій у розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку
Other Titles: Educational and developing potential of Lego-technology in the development of cognitive activity of preschool age’s children
Authors: Волощенко, Н. О.
Коваль, Ю. О.
Keywords: пізнавальна активність
конструювання
Lego-технологія
логічне мислення
cognitive activity
designing
Lego-technology
logical thinking
Issue Date: 2019
Publisher: «Видавництво «Гілея»
Citation: Волощенко, Н. О. Освітньо-розвивальний потенціал Lego-технологій у розвитку пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку = Educational and developing potential of Lego-technology in the development of cognitive activity of preschool age’s children / Н. О. Волощенко, Ю. О. Коваль // Освітній дискурс : Педагогічні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Pedagogical sciences : collection of scientific papers. – Київ : «Вид-во «Гілея»», 2019. – Вип. 11 (3). – С. 88-98.
Abstract: Дошкільний вік – період інтенсивного психічного та розумового розвитку дитини. В цьому віці закладаються основи для її подальшого розвитку. Використання інноваційних технологій у навчанні і розвиткові дошкільників дозволяє досягти кращих результатів у порівнянні з класичними методиками.
Preschool age is a period of the intensive psychological and mental development of a child. The basis for its further development is formed in this age. The use of the innovation technology in the education and development of a preschool child allows to achieve greater results in comparison with the classic methodologies.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24512
Appears in Collections:Випуск 11 (3)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voloschenko.pdf416.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.