У статті проаналізовано структуру методичної компетентності як результат підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, яка зумовлена її компонентами: ключовими, базовими, спеціальними й частково-професійними компетенціями, кожна з яких у своєму складі має когнітивний, особистісний, діяльнісний та рефлексивний аспект. У статті розкрито, що рефлексивний компонент структури методичної компетентності включає в себе готовність педагога проводити оцінку і самооцінку педагогічної діяльності та отриманих результатів, своєчасно вносити корективи в освітню діяльність, здійснювати аналітико-прогностичну діяльність. Визначено, що у професійній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти представлені інтелектуальний, кооперативний, соціально-перцептивний, особистісний та комунікативний види рефлексії. Педагогічна рефлексія виконує проектувальну, організаторську, комунікативну, смислотворчу, мотиваційну, корекційну функції. Рефлексивні вміння, які характеризуються узагальненістю, володіють властивістю перенесення і сприяють розвитку інших видів умінь, забезпечують саморегуляцію діяльності та взаємодії, самовдосконалення і саморозвиток особистості вихователя.
The article analyzes the structure of methodical competence as a result of the training of future educators of pre-school education institutions, determined by its components: key, basic, special and partly professional competencies, each of them having cognitive, personal, active and reflexive aspect.
The article discloses that the reflexive component of the structure of methodical competence includes the readiness of the educators to evaluate and self-assess pedagogical activity and the results obtained, to make timely adjustments to educational activities, to carry out analysis and forecasts.
It is determined that in the professional activity of the educator of the pre-school education institutions intellectual, cooperative, social-perceptual, personal and communicative types of reflection are presented.
Pedagogical reflection carries out design, organizational, communicative, semantic, motivational, corrective functions. Reflexive skills that are characterized by generalization, possessing the property of transfer, and promote the development of other types of skills, provide self-regulation activities and interaction, self-improvement and self-development of the educator's personality.