Статтю присвячено проблемі розвитку комунікативної компетентності майбутнього
учителя як необхідної професійної складової педагогічної майстерності.
На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної й спеціальної літератури,
практичного досвіду висвітлено основні концептуальні підходи до формування комунікативної
компетентності майбутніх учителів у процесі фахової підготовки.
Обґрунтовано особливості організації навчально-пізнавальної діяльності майбутніх
учителів у процесі вивчення риторики, а також визначено необхідність дотримання при цьому
певних вимог: створення відповідних психолого-педагогічних умов, розробки цілісної
професійно-методичної системи навчання і запровадження у навчальному процесі виконавчого
творчого звіту та поетапного системного оцінювання знань і умінь студентів.
Зроблено висновок, що вивчення риторики й володіння риторичною компетентністю –
одним із важливих чинників формування комунікативної компетентності майбутнього
вчителя.
The article is devoted the question of development of communicative competence of teacher as
necessary professional component pedagogical trade.
On the basis of theoretical analysis of психолого-педагогической and special literature,
practical experience the basic conceptual going is considered near forming of communicative
jurisdiction of future teachers of unphilological specialities in the process of professional preparation.
The features of organization of educational-cognitive activity of future teachers are conditioned
in the process of study of rhetoric, and also necessary requirements are certain here: creation of the
proper психолого-педагогических terms, developments of the integral professionally-methodical
departmental teaching.
A conclusion is done, that study of rhetoric and capture a rhetorical competence – one of
important factors of forming of communicative competence of future teacher.