Стаття присвячена дослідженню сутності мотивації як психолого-педагогічної
проблеми при організації спортивно-масової роботи зі студентами вищих навчальних закладів.
У праці подано базові поняття з досліджуваного питання, які надають змістовну
характеристику терміну “мотивація”. Розглянуті основні складові мотивації, що
обумовлюють спрямованість та активність діяльності особистості. Аналізуються погляди
провідних науковців щодо розкриття структури мотиваційного компоненту. Наголошується
на важливості формування мотивації до навчальної та позанавчальної діяльності у студентів.
Висвітлено необхідність ціннісного ставлення сучасної молоді до власного здоров’я.
Розкривається роль мотивації при залученні студентів до участі у фізкультурно-оздоровчих
та спортивно-масових заходах в умовах вищого навчального закладу.
This article is devoted to investigating the essence of motivation as psychological and
pedagogical issue for organizing undergraduate students’ mass sports activities. The article presents
the fundamental notions of the issue under investigation that provide a profound explanation of the
term ’motivation’. It studies the main components of motivation that determine the direction and
intensity of person’s activities. It analyses the views of leading scientists on revealing the structure of
the motivational component. It points out the importance of building students’ motivation to study and
cognize. It shows the necessity for today’s young people to cultivate appreciative attitude to their
health. It shows the role of motivation in involving students to participate in health and fitness and
mass sports events in higher education institutions.