Статтю присвячено балетмейстерській роботі відомого українського хореографа другої половини ХХ століття Вахтанга Вронського (1905–1988). У публікації висвітлено основні етапи його творчої діяльності на львівській та київській балетних сценах, визначено роль постановника у створенні нової високохудожньої балетної естетики, в основу якої було покладено дієвий танець. Встановлено, що у танцювально-пантомімічному рішенні вистав В. Вронського виявилися прагнення хореографа до поглиблення реалізму балетної вистави,
своєрідного синтезу художніх здобутків усіх попередніх десятиліть розвитку вітчизняного балетного театру. Він активно працював над втіленням партитур вітчизняних композиторів, посвоєму інтерпретував їх, шукав власні оригінальні версії спектаклів. Йому вдалося затвердити на українській балетній сцені складний жанр хореографічної поеми.
The article is devoted ballet-master work of the known Ukrainian choreographer of the second half of ХХ age of Vakhtanga Wronski (1905–1988). In a publication the basic stages of his creative activity are lighted up on the Lvov and Kievan stages, the role of producer is certain in creation of new highly artistic ballet aesthetics, deystvenniy dance was fixed in basis of which. It is set that in the dancing pantomimes decision of theatricals of V. Vronskogo aspirations of choreographer were revealed to deepening of dramatic effect of the ballet raising, original synthesis of artistic achievements of all of previous decades of development of domestic ballet theater. He actively worked on embodiment of scores of home composers, in its own way interpreted them, searched the own original versions of theatricals. He succeeded to confirm the difficult genre of choreographic poem on the Ukrainian ballet stage.