У статті висвітлено необхідність впровадження міждисциплінарної імплементації у
навчання майбутніх-екологів. Розроблено бінарні лекційні заняття на прикладі проблемно-
інтегрованої лекції з моніторинг стану і розвитку систем та показано методику його
проведення. Виокремлено і удосконалено системні компоненти соціо-економіко-екологічного
моніторингу для формування інформаційного базису забезпечення стратегії сталого розвитку
населених пунктів. Сформовано науково-методичний та інформаційний комплекс дисциплін фундаментального і оцінного змістовного блоку для інтеграції міждисциплінарних зв’язків у
підготовці майбутніх фахівців до екологічного моніторингу. Встановлено ключова
проблематика дотичних дисциплін у ході теоретичного навчання. Досліджено ефективність
бінарних проблемно-інтегративних лекцій, що забезпечують формування системно-
моделюючих професійних компетентностей з моніторингу довкілля. Встановлено, що
інтегрований підхід при побудові бінарних занять методично збагачує науковоємкий зміст
дисципліни і забезпечує комплексність у формування професійних-прикладних і спеціальних
компетентностей з моніторингу.
The article highlights the need to introduce interdisciplinary implementation in the education of
future environmental specialists. The binary lectures on the example of problem-integrated lectures on
monitoring and systems development methodology have been developed and the methodology of their
conduction is presented. The system components of socio-economic and environmental monitoring
have been determined and improved to create the information base for the provision of settlements
sustainable development strategies. The guiding and information complex of fundamental and
analytical subjects have been formed to integrate interdisciplinary connections in the training of future
specialists in environmental monitoring. The key issues of relevant disciplines of the theoretical
training have been defined. The efficiency of binary problem-integrative lectures, providing the
formation of system- modeling professional competences in environmental monitoring, have been studied. It has been established that the integrated approach in the development of binary classes will
enrich science-intensity of the subject content and methodology and provides integrated character of
the professional-applied and special competencies in monitoring.