Стаття висвітлює проблему формування іншомовної професійно-технічної
компетентності. Оскільки активні інтеграційні процеси в постіндустріальному суспільстві
сприяють інтенсивному зростанню міжнародної мобільності спеціалістів, здатність
професійно компетентно вирішувати робочі питання в ситуаціях іншомовного спілкування
відіграє важливу роль в діяльності технічних фахівців. У статті приділяється увага
компетентнісному підходу в навчанні, розширюється його поняття та висвітлюються
проблеми, що знаходяться в рамках його реалізації. Особлива увага приділяється
компетентності і компетенції, дається їх визначення та характеристики. У статті
наводяться ключові компетенції, якими мають володіти молоді європейці. Також надаються
та уточнюються поняття “комунікативна компетентність” та “професійна
компетентність”, розглядаються складові комунікативної компетенції, оскільки, згідно з
сучасною концепцією навчання іноземних мов, пріоритетною метою процесу навчання є саме
формування комунікативної компетенції. Комунікативна компетентність розглядається як
одна із складових професіоналізму, яка включає в себе знання іноземної мови та високий рівень
культури мови.
The article deals with the problem of formation of foreign language professional technical
competence as the active integration processes in postindustrial society promote the active growth of
international mobility of specialists. The ability to solve professional problems in situation of foreign
language communication plays an important role in the activity of technical specialists. The article
lights the question of competent approach in education, widens its notion and throws the light upon the
questions connected with its realization. The special attention is paid to the competence. The article
adduces the competences which young Europeans must have, analyses and makes more exact the
notions “communicative competence” and “professional competence” and considers the constituents
of the communicative competence since the prior aim of the educational process is the formation of the
communicative competence.