У статті на основі аналізу наукової літератури визначено поняття “soft skills”
студентів немовних спеціальностей як сукупність професійно та соціально значущих умінь, котрі студенти опановують під час професійно-орієнтованого навчання у ВНЗ, зокрема на заняттях з іноземної мови. До “soft skills”, котрі співвідносяться з іншомовними мовленнєвими вміннями, належать уміння здійснювати міжособистісне та мережеве спілкування, співпрацювати та сприяти груповій динаміці, критично мислити та вирішувати проблеми Інструментом оцінювання та розвитку “soft skills” визначено аналіз SWOT, котрий має як
діагностичний, так і формувальний потенціал. Розкрито особливості застосування аналізу SWOT у процесі навчання іноземної мови студентів немовних спеціальностей. Сформованість цих умінь у студентів визначає їх сильні сторони (Strengths), їх відсутність або ситуативне виявлення – слабкі сторони (Weaknesses). Можливостями (Opportunities) розвитку “soft skills” визнано вибір комунікативно-спрямованого навчально-методичного забезпечення та
організацію іншомовної мовленнєвої діяльності студентів на заняттях. Загрози (Threats) відбивають недоліки у підходах та методичному забезпеченні викладання іноземної мови професійного спрямування.
In the present article on the basis of scientific literature analysis the concept “soft skills” of nonlanguage majors has been defined as a combination of professionally and socially important skills which are developed in a job oriented training period and, especially in foreign language learning. Interpersonal and network communication skills, ability to cooperate and promote group dynamics, to critically think and solve problems belong to “soft skills” group which correspond to foreign language communication skills. The tool for assessment and development of “soft skills” is SWOT analysis which has both the monitoring and development potential. The peculiarities of applying SWOT analysis in the
foreign language learning of non-language majors have been revealed. The high level of soft skills development constitutes students’ Strengths, and the absence or situational manifestation of these skills are related to Weaknesses. Opportunities for students’ soft skills development include the choice of communication-based educational and methodical provision and the organization of foreign-language communication activities at the lessons. Threats reflect shortcomings of approaches and methodical provision in teaching English for Specific/Professional Purposes.