Статтю присвячено проблемі створення інформаційно-освітнього середовища у закладах вищої освіти для організації дистанційного навчання. Наведено аргументи на необхідність розвитку та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій і дистанційної форми навчання у вищій школі. Проаналізовано діяльність закладів вищої освіти України з формування інформаційно-освітнього середовища як динамічного, відкритого, доступного середовище, дидактичні функції якого передбачають професійно доцільне використання ІТ, ІТ-системи закладу вищої освіти, а також інших ІТ-засобів, ресурсів і сервісів з метою якісної випереджальної освітньо-наукової підготовки магістрів сучасного конкурентоздатного фахівця. Означено низку перспективних напрямів у розробленні та впровадженні інформаційно-освітнього середовища освітньо-наукової підготовки магістрів в умовах дистанційного навчання.
Статья посвящена проблеме создания информационно-образовательной среды в заведениях высшего образования для организации дистанционного обучения. Приведены аргументы на необходимость развития и внедрения информационно-коммуникационных технологий и дистанционной формы обучения в высшей школе. Проанализирована деятельность заведений высшего образования Украины из формирования информационно-образовательной среды как динамической, открытой, доступной среды, дидактичные функции которой предусматривают профессионально целесообразное использование ИТ, ИТ-системы заведения высшего образования, а также других ИТ-средств, ресурсов и сервисов с целью качественной опережающей образовательно-научной подготовки магистров современного конкурентоспособного специалиста. Отмечен ряд перспективных направлений в разрабатывании и внедрении информационно-образовательной среды образовательно-научной подготовки магистров в условиях дистанционного обучения.
The article is devoted to the problem of creating an informational and educational environment in institutions of high education for the distance learning organization. The arguments for the necessity of development and introduction of the information and communication technologies and distance learning in the high school are given. The activity of the high education institutions in Ukraine concerning the informational and educational environment formation as a dynamic, open, accessible environment, the didactic functions of which provide for the professional IT use, IT-systems of the high education institutions, as well as other IT tools, resources and services for the purpose of qualitative outgrowth of educational and scientific training of modern competitive specialists masters. A number of perspective directions in the development and implementation of the information and educational environment for educational and scientific preparation of masters in the conditions of distance learning.