Сучасні пріоритети зовнішньої політики України вимагають від майбутніх магістрів
військового управління в міжнародних відносинах не лише високого професіоналізму, а й умінь
для здійснення якісної аналітико-синтетичної обробки англомовної інформації суспільно-політичного характеру. Реферування тексту, як вид продуктивної діяльності, є досить
сприятливим для формування відповідних компетенцій таких фахівців.
У статті визначено основні прийоми для формування англомовної компетентності
майбутніх фахівців у міжнародних відносинах в реферуванні англомовних суспільно-політичних
текстів (прийоми навчання розуміння заголовків повідомлення, орієнтування в структурних
частинах повідомлення, визначення основного змісту повідомлення, навчання компресії) та
запропоновано зразки навчальних завдань, спрямованих на ефективну реалізацію цих прийомів.
Застосування зазначених прийомів та виконання відповідних практичних завдань сприяє
розвитку широкого спектру мовленнєвих навичок і вмінь та формуванню аналітико-
синтетичної складової здатності слухачів до виконання фахових завдань.
Modern foreign policy priorities of Ukraine require from future masters of military control in
foreign affairs not only professionalism, but also the skills to make high-quality analytical and
synthetic processing of English socio-political information. Text abstracting, as a kind of productive
activity, is quite favorable for the corresponding competencies of the mentioned before professionals.
The article introduces the basic techniques applied to form the English language competence of
foreign affairs’ field specialists in socio-political texts’ abstracting (the techniques of teaching to
understand the headline of the message, to orientate in the structural parts of the message, to
determine the main content of the message, teaching of compression) and suggests the samples of
practical tasks aimed at effective implementation of these techniques. Application of the analyzed
techniques and implementation of relevant practical tasks promotes both a wide range of speech skills’
mastering and formation of analytic-synthesizing component of ability to carry out specialized tasks.