У статті проаналізовано зовнішню сторону організації навчального процесу, який
забезпечує культурологічну підготовку майбутніх педагогів та відображає характер
взаємозв’язку її учасників. Визначено поняття “форма”. Проаналізовано зовнішнє вираження
узгодженої діяльності педагога та суб’єктів учіння, що здійснюється у встановленому порядку
та певному режимі. Розкрито значення поняття “форма” в контексті організації та
здійснення культурологічної підготовки майбутніх педагогів. Розглянуто у історичному
контексті формування та розвиток форм навчальної діяльності. Досліджено форми
культурологічної підготовки майбутніх педагогів (парну, групову, колективну, індивідуально-
відособлену, аудиторну, позааудиторну, факультативну та ін.). Встановлено, що формування
культурної особистості майбутнього педагога відбувається у процесі теоретичної і
практичної підготовки. Визначено умови ефективного здійснення культурологічної підготовки
майбутнього педагога. Вказано на перспективні напрямки подальших досліджень.
The article analyzes the external aspect of the educational process that provides culturological
training of future pedagogues and reflects the nature of the relationship of its members. Determined the
concept of “form”. Analyzed the outward expression of a coherent work of the pedagogue and subject
of learning in the prescribed manner and a certain mode. Uncovered the meaning of “form” in the
context of the organization and implementation of cultural training of future pedagogues. Considered
in the context of the historical formation and development of forms of educational activities.
Researched the forms of сulturological preparation of a future pedagogue (pair, group, collective,
individually-isolated, audiences, extracurricular, optional and other). Determined that the formation of
the cultural identity of the future pedagogues is in the process of theoretical and practical training.
Defined the conditions for the effective implementation of cultural training of future pedagogues.
Indicated on perspective directions for further research.