У статті в контексті визначених духовно-моральних орієнтирів становлення людини у творчому доробку Миколи Шлемкевича зроблено аналіз сутності понять релігійної віри, християнської віри, соціальної віри, вірувань, що були предметом філософських розмірковувань Миколи Шлемкевича. Релігійна віра розглянута як упевненість в існуванні надприродних і надісторичних сил, що керують життям людини. Дослідження християнської віри показало її абсолютно-ціннісний характер, що знайшло прояв у аксіологічній формулі "Віра – Надія – Любов" і ґрунтується на заповідях Божих. Сутність соціальної віри проаналізовано як віру в перемогу української визвольної ідеї. Виявлено значення віри для процесу розвитку духовних сил людини та її роль у формуванні свідомості української молодої людини, що має практичне значення для духовного оздоровлення українського суспільства. Уявлення про віру як основу розвитку духовних сил людини і потужний стимул людської творчості дають підстави для пошуку механізмів утвердження віри у свідомості молодих людей. Досліджено, що життєвий світ людини є основою її об’єктивного пізнання, горизонтом і передумовою практики, де провідна роль належить цінностям.
В статье в контексте определенных духовно-нравственных ориентиров становления человека в творчестве Николая Шлемкевича сделан анализ сущности понятий религиозной веры, христианской веры, социальной веры, верований, которые были предметом философских размышлений Николая Шлемкевича. Религиозная вера рассмотрена как уверенность в существовании сверхъестественных и надисторических сил, которые управляют жизнью человека. Исследование христианской веры показало ее абсолютно-ценностный характер, что нашло проявление в аксиологической формуле "Вера – Надежда – Любовь" и основывается на заповедях Божьих. Сущность социальной веры проанализировано как веру в победу украинской освободительной идеи. Выявлено значение веры для процесса развития духовных сил человека и его роль в формировании сознания украинского молодого человека, что имеет практическое значение для духовного оздоровления украинского общества. Представление о вере как основе развития духовных сил человека и мощный стимул человеческого творчества дают основания для поиска механизмов утверждения веры в сознании молодых людей. Исследовано, что жизненный мир человека является основой его объективного познания, горизонтом и предпосылкой практики, где ведущая роль принадлежит ценностям.
The article analyses the essence of the concepts of religious faith, Christian faith, social faith, beliefs that were the subject of philosophical reasoning by Mykola Shlemkevych, in the context of certain spiritual and moral guidelines, the formation of a person in the creative work of Mykola Shlemkevych. Religious faith has been considered as confidence in the existence of supernatural and extraordinary forces that govern human life. The study of Christian faith has revealed its absolute value-based character which is manifested in the axiological formula "Faith – Hope – Love" and is based on the commandments of God. The essence of social faith has been analyzed as belief in the victory of the Ukrainian liberation idea. There has been revealed the significance of faith for the development of the spiritual forces of man and its role in shaping the consciousness of the Ukrainian young person, which is of practical importance for the spiritual rehabilitation of Ukrainian society. The idea of faith as the basis for the development of spiritual forces in a person and a powerful stimulus of human creativity provide grounds for seeking mechanisms for establishing faith in young people's minds. It has been investigated that the existential world of a person is the basis of its objective cognition, the horizon and the prerequisite of practice where the leading role belongs to the values.