У статті обґрунтовано актуальність впровадження гендерного компонента до змісту виховної діяльності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу. Авторкою розглянуті та узагальнені теоретичні матеріали вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо сутності та структури поняття “гендерна компетентність”. Проаналізовано авторські моделі структури гендерної компетентності в дослідженнях сучасних науковців. У статті здійснено спробу визначити структурні складові частини гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу. Проаналізувавши сутність і структуру гендерної компетентності, авторка статті доходить висновку, що гендерна компетентність є важливим показником загальної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків
сімейного типу, і вбачає формування гендерної компетентності батьків-вихователів дитячих будинків сімейного типу перспективою подальшого наукового пошуку.
The relevance of the gender component’s implementation in the content of educational activities of foster parent from family-
type orphanages is substantiated in the article. The author considers and summarizes theoretical materials of native and foreign
researchers regarding the essence and structure of the gender competence concept, analyzed author’s models of the gender
competence structure in researches of modern scholars. An attempt to determine gender competence structural components of
foster parents of family-type orphanages is made in the article. Having analyzed the gender competence essence and structure,
the author of the article concludes that gender competence is an important indicator of the general competence of foster parents
from family-type orphanages, and sees the gender competence formation of foster parents from family-type orphanages as a
prospect of further scientific research.