DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 64 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23987
Title: Структура моделі формування професійної компетентності майбутніх психологів засобами портфоліо
Authors: Левинська, І. Б.
Keywords: портфоліо
професійна компетентність
професійна компетентність майбутніх психологів
формування професійної компетентності майбутніх психологів
модель формування професійної компетентності майбутніх психологів
портфолио
профессиональная компетентность
профессиональная компетентность будущих психологов
формирование профессиональной компетентности будущих психологов
модель формирования профессиональной компетентности будущих психологов
portfolio
professional competence
professional competence of future psychologists
formation of professional competence of future psychologists
model of formation of professional competence of future psychologists
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Левинська, І. Б. Структура моделі формування професійної компетентності майбутніх психологів засобами портфоліо / І. Б. Левинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 128-132.
Abstract: Стаття присвячена аналізу структурних компонентів запропонованої нами моделі формування професійної компетентності майбутніх психологів засобами портфоліо. Під час створення моделі нами враховано результати провідних вітчизняних та закордонних психолого-педагогічних досліджень, сучасні підходи до розуміння портфоліо як засобу (технології), що може застосовуватися в освітньому процесі у вищій школі не тільки з метою оцінювання набутих досягнень, а й для процесуального впливу на формування майбутнього психолога як фахівця. Запропонована нами модель містить, зокрема, емоційно-мотиваційний, професійно-особистісний, когнітивно-орієнтаційний та діяльнісно-вольовий компоненти, формування кожного з них можливе за допомогою такого засобу, як портфоліо. Кожен із компонентів складається з визначеної кількості чинників (показників), які у своїй взаємодії формують професійну компетентність майбутнього психолога як інтегральну якість особистості.
Статья посвящена анализу структурных компонентов предложенной нами модели формирования профессиональной компетентности будущих психологов средствами портфолио. При создании модели нами были учтены результаты ведущих отечественных и зарубежных психолого-педагогических исследований, современные подходы к пониманию портфолио как к средству (технологии), которое может применяться в образовательном процессе высшей школы не только с целью оценивания приобретенных достижений, но для процессуального влияния на формирование будущего психолога как профессионала. Предложенная нами модель включает в себя, среди прочего, эмоционально-мотивационный, профессионально-личностный, когнитивно-ориентационный и деятельностно-волевой компоненты. Формирование каждого из них возможно с помощью такого средства, как портфолио. Каждый из компонентов состоит из определенного количества факторов (показателей), которые в своем взаимодействии формируют профессиональную компетентность будущего психолога как интегральное качество личности.
The article is devoted to the analysis of the structural components of the model of forming the professional competence of future psychologists by means of portfolio. We took into our model the results of leading domestic and foreign psychological and pedagogical studies, modern approaches to understanding portfolio as a means (technology) that can be used in the educational process in higher education, not only for the purpose of assessing the achievements, but also for the purpose of procedural influence on the formation of the future psychologist as a specialist in his case. The proposed model includes, among other things, emotional and motivational, professional and personal, cognitive and orientation and activity and volitional component. Each component of the model of professional competence of future psychologists by means of portfolio, in turn, contains components (indicators) that characterize the content of the components and allow more detailed examination of the professional competence of future psychologists in general. Each of the components consists of a certain number of factors (indicators), which in their interaction form the professional competence of the future psychologist as an integral quality of the individual.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23987
Appears in Collections:Випуск 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levynska_I._B..pdf317.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.