У статті виокремлено й теоретично обґрунтовано рівні інженерно-графічної підготовки
майбутніх учителів технологій, чітко виражені у процесі навчально-пізнавальної діяльності
студентів: низький (репродуктивний); середній (інтерпретуючий); достатній
(перетворювальний); високий (творчо-дослідницький). Наведено загальну якісну
характеристику (оцінку) виділених рівнів інженерно-графічної підготовки студентів. Низький
рівень свідчить про здатність студента розв’язувати інженерно-графічні задачі лише згідно
добре засвоєного алгоритму. Студент потребує розгорнутої й досить конкретної допомоги на
кожному етапі виконання завдання. У студентів із середнім рівнем інженерно-графічної
підготовки спостерігається впевненість і самостійність у процесі розв’язання лише
стандартних (типових) задач. Достатній рівень вказує на здатність до самостійного
відтворення і перетворення засвоєної інформацію та її застосування у нетипових навчальних
ситуаціях; належне володіння основними мисленнєвими операціями. Високий рівень інженерно-
графічної підготовки свідчить про самостійне, легке й невимушене розв’язання нових
навчально-пізнавальних задач; яскраво виражене прагнення до особистісно-значущих досягнень
і самоствердження особистості.
The article singled out and theoretically justified the levels of engineering-graphic preparation of
future teachers of technology, clearly expressed in the learning of students: low (reproductive);
average (interpreting); sufficient (converting); high (creative-research). Was presents the overall
qualitative characterization (evaluation) of selected levels of engineering-graphic preparation of
students. A low level indicates a student’s ability to solve engineering-graphics tasks only in accord
with well-learned algorithms. Students need detailed and very concrete assistance at every stage of the
job. Students with middle level of engineering-graphic preparation showing confidence and
independence in the process of solving only the standard (typical) tasks. Sufficient level indicates the
capacity for self-reproduction and transformation of assimilated information and its application in
educational atypical situations; proper ownership of basic mental operations. High level of
engineering-graphic preparation indicated the ability to self-dependent and easy solving of new
educational-cognitive problems; pronounced desire for personal-significant achievement and selfidentity.