У статті розглядаються проблеми й перспективи навчання фахівців для індустрії моди в
час інформаційно-комунікативних перетворень початку ХХІ ст. Аналізується стан наукового
осмислення проблеми, визначаються напрямки змін, необхідних в освітніх процесах
спеціалізованих українських вузів крізь призму професійної практики та передового
закордонного досвіду дизайн-педагогіки. Дослідження висвітлює потребу в переосмисленні
існуючої освітньої парадигми у зв’язку із суттєвими зрушеннями у професійній дизайнерській
діяльності та зміною ставлення суспільства до моди загалом та фешн-дизайну зокрема. На
основі аналізу тенденцій сучасного дизайну, моди, освіти, практики наставництва і підготовки
студентів до професійного середовища, визначаються найбільш актуальні напрямки
наближення вітчизняної дизайн-освіти до вимог сучасної світової системи моди. Робиться
наголос на зміні ролі викладача та методики викладання матеріалу в умовах переважання
цифрових носіїв інформації, масового поширення Інтернету та бурхливого розвитку інновацій
дизайн-проектування.
The article reviews the main problems and prospects of training professionals for the fashion
industry in the changine times of XXI century information communications. Author defined the state of
scientific understanding of problematic areas of education in specialized Ukrainian universities
through the prism of professional practice and advanced foreign experience of fashion design
pedagogy. The study highlights the need for rethinking the existing educational paradigm due to
significant changes in the professional design and changes in society’s attitude to fashion in general
and fashion design in particular. Based on the trends of contemporary design, fashion, education,
practice, mentoring and preparing students for a professional environment, the article determined the
most relevant areas of approximation of national design education with the requirements of the modern
world fashion system. Author focuses on the changing role of the teacher and teaching methods in the
prevalence of digital media, mass distribution of the Internet and the rapid development of innovations
for fashion designing.