У статті здійснено аналітичний огляд теоретико-методологічних інтерпретацій проблеми особистісної ідентичності. У смислових координатах психологічного та педагогічного дискурсів розкрито багатовекторність підходів до осмислення сутнісного розуміння особистісної ідентичності, її структури, функцій й особливостей формування в навчально-виховному процесі. Виявлено основні тенденції осмислення цього комплексного психологічно-педагогічного феномена в проблемному полі структурно-функціонального підходу. На основі особистісно орієнтованих педагогічних наукових розвідок здійснено експлікацію особливостей формуван-ня особистісної ідентичності студентів впродовж навчання в медичних коледжах, окреслено потреби їх поєднання з когнітивними, психологічними та морально-етичними якостями особистості. Відстежено, що особистісна ідентичність формується і проявляється на психофізіологічному, психічному й особистісному рівнях, а її розвиток пов’язаний із мотивами, цілями, завданнями, знаннями, настановами, емоційними станами, здібностями.
В статье осуществлен аналитический обзор теоретико-методологических интерпретаций проблемы личностной идентичности. В смысловых координатах психологического и педагогического дискурсов раскрыта многовекторность подходов к осмыслению сущностного понимания личностной идентичности, ее структуры, функций и особенностей формирования в учебно-воспитательном процессе. Выявлены основные тенденции осмысления этого комплексного психолого-педагогического феномена в проблемном поле структурно-функционального подхода. На основе личностно ориентированных педагогических научных исследований осуществлена экспликация особенностей формирования личностной идентичности студентов в течение обучения в медицинских колледжах, отмечена необходимость их сочетания с когнитивными, психологическими и морально-этическими качествами личности. Отслежено, что личностная идентичность формируется и проявляется на психофизиологическом, психическом и личностном уровнях, а ее развитие связано с мотивами, целями, задачами, знаниями, установками, эмоциональными состояниями, способностями.
The article analyzes the theoretical and methodological interpretations of the problem of personal identity. The semantics of the coordinates of psychological and pedagogical discourse reveal a multi-vector approach to understanding the essential understanding of personal identity, its structure, functions and peculiarities of formation in the education al process. The main tendencies of the comprehension of this complex psychological-pedagogical phenomenon in the problem field of the structural-functional approach are revealed. On the basis of person-oriented approaches of pedagogical scientific explorations, the explication of the peculiarities of the formation of personal identity in the context of teaching students in medical colleges has been explored and the needs of their combination with cognitive, psychological and moral and ethical qualities of the individual are outlined. It is observed that personal identity is formed and manifested in the psycho-physiological, psychological and personal levels, and its development is associated with motives, goals, tasks, knowledge, guidelines, emotional states, abilities.