DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 60 (том 2) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23968
Title: Multifaceted teachers’ role for increasing students’ motivation
Other Titles: Багатогранна роль викладача для підвищення мотивації студентів
Authors: Khamuliak, N. V.
Keywords: students
teachers
intrinsic motivation
extrinsic motivation
syllabus
учні
вчителі
внутрішня мотивація
зовнішня мотивація
навчальна програма
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Khamuliak, N. V. Multifaceted teachers’ role for increasing students’ motivation / N. V. Khamuliak // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 2. – С. 208-210.
Abstract: The purpose of this article is to explore the role of teachers in promoting students’ motivation and its influence on students’ overall success. Due to the recent increase in popularity of distance learning, abundancy of various online courses and availability of easily accessed information the role of teachers in the learning process is being diminished. However, a close study of the factors which motivate students’ learning proves that teachers’ role is crucial for both academic and social success. The research also identifies the main types of motivation such as intrinsic and extrinsic with the former being of greater importance for students’ success as it causes the desire to learn without any external pressure or rewards. This motivation may be influenced for the benefits of the students by means of adequate teacher’s guidance.
Метою цієї статті є визначення ролі вчителів у популяризації мотивації студентів та її впливу на загальні навчальні досягнення студентів. У зв’язку із зростанням популярності дистанційного навчання, великої кількості різних онлайнових курсів та наявності легкодоступної інформації роль вчителя в процесі навчання применшується. Однак уважне вивчення факторів, що мотивують навчання студентів, доводить, що роль вчителя є вирішальною для академічного та соціального успіху студентів. Дослідження також визначає основні типи мотивації, такі як внутрішня та зовнішня, перша з котрих має важливе значення для успішності студентів, оскільки обумовлює бажання навчатися без будь-якого зовнішнього тиску чи нагороди. Ця мотивація може корегуватися за умови належного керівництва вчителем.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23968
Appears in Collections:Випуск 60 (том 2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khamuliak N. V..pdf165.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.