DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 60 (том 2) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23967
Title: Теоретичний аналіз проблеми формування фасилітаційної компетентності в майбутніх учителів
Authors: Фокша, О. М.
Keywords: фасилітація
педагогічна фасилітація
фасилітаційна взаємодія
фасилітаційне спілкування
фасилітаційна компетентність
майбутній вчитель
facilitation
pedagogical facilitation
facilitation interaction
facilitation communication
facilitation competence
future teacher
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Фокша, О. М. Теоретичний аналіз проблеми формування фасилітаційної компетентності в майбутніх учителів / О. М. Фокша // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 2. – С. 203-207.
Abstract: Стаття висвітлює теоретичний аналіз наукових джерел із метою встановлення термінологічних меж феномена «фасилітаційна компетентність учителя». Спираючись на результати аналізу наукового фонду визначено, що: фаси- літація в загальному вигляді є процесом допомоги та підтримки особистості в різноманітних ситуаціях міжособистісної взаємодії; педагогічна фасилітація є специфічним видом педагогічної діяльності вчителя, яка забезпечує гармонійне особистісне становлення учня, його повноцінну життєву самореалізацію та самоактуалізацію; фасилітаційне спілкування є видом педагогічної взаємодії, в результаті якої за певних умов здійснюється усвідомлений, інтенсивний й продуктивний саморозвиток усіх суб’єктів освітнього процесу. Узагальнюючи специфічні риси педагогічної фасилітації та професійні позиції вчителя як фасилітатора, автор визначає фасилітаційну компетентність як здатність та готовність педагога використовувати механізми та принципи педагогічної фасилітації в професійній діяльності – педагогічну підтримку особистісного становлення учнів та педагогічний супровід їх навчальних досягнень.
The article focuses on the theoretical analysis of scientific sources in order to establish the terminological boundaries of the phenomenon called "teacher facilitation competence". Relying on the results of the analysis of the scientific fund, it is determined that: generally speaking, facilitation is the process of assistance and support of an individual in various situations of interpersonal interaction; pedagogical facilitation is a specific kind of pedagogical activity of the teacher, which ensures the harmonious personality formation of the student, his full-fledged self-realization and self-actualization; facilitation communication is a kind of pedagogical interaction, which results under certain conditions in individualized, intensive and productive self-development of all subjects of the educational process. Summarizing the specific features of pedagogical facilitation and professional positions of the teacher as a facilitator, the author defines the facilitation competence as the ability and readiness of the teacher to use the mechanisms and principles of pedagogical facilitation in the professional activity - the pedagogical assistance of the students personal formation and the pedagogical support of their educational achievements.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23967
Appears in Collections:Випуск 60 (том 2)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Foksha O. M..pdf193.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.