DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 64 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23955
Title: Національне виховання особистості в сучасній школі в контексті поглядів Софії Русової
Authors: Дяков, І. В.
Keywords: Софія Русова
педагогічна спадщина
національна українська школа
"нове виховання"
національне виховання
національна свідомість
соціальне виховання
виховання особистості
София Русова
педагогическое наследство
национальная украинская школа
"новое воспитание"
национальное воспитание
национальное сознание
социальное воспитание
воспитание личности
Sofia Rusova
pedagogical inheritance
national Ukrainian school
"new education"
national education
social education
upbringing of person
national consciousness
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дяков, І. В. Національне виховання особистості в сучасній школі в контексті поглядів Софії Русової / І. В. Дяков // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 85-88.
Abstract: У статті здійснено історико-педагогічний аналіз поглядів Софії Русової щодо національного виховання особистості крізь призму сучасності. Оцінюється просвітницька і виховна діяльність педагога в галузі шкільного навчання. Окреслено завдання сучасного виховання, яке є складним, багатогранним і всеохопним. Характеризуються основні підходи С. Русової до національного виховання особистості в школі, які можуть забезпечити вільний, гармонійний та всесторонній розвиток учнів. Аналізуються погляди просвітительки щодо шляхів і засобів здійснення національного виховання. Висвітлюється зміст поняття "нове виховання", яке Софія Федорівна ввела в педагогіку. Доводиться його необхідність потребам та інтересам нації. Подається суть національного виховання як єдність різних його складників, а саме: виховання в родині, громаді, закладах освіти, які, на думку педагога, суттєво доповнюють одне одного, дають змогу вільного заняття улюбленою справою, розширюють можливості спілкування, входження в соціум.
В статье осуществлён историко-педагогический анализ взглядов Софии Русовой на национальное воспитание личности через призму современности. Оценивается просветительская и воспитательная деятельность педагога в области школьного обучения. Определены задачи современного воспитания, которое является сложным, многогранным и всеобъемлющим. Характеризуются основные подходы С. Русовой к национальному воспитанию личности в школе, которые могут обеспечить свободное, гармоничное и всестороннее развитие учащихся. Анализируются взгляды просветительницы на пути и средства осуществления национального воспитания. Освещается содержание понятия "новое воспитание", которое София Фёдоровна ввела в педагогику. Подаётся суть национального воспитания как единство различных его составляющих, а именно: воспитание в семье, общине, учебных заведениях, которые, по мнению педагога, существенно дополняют друг друга, дают возможность свободного занятия любимым делом, расширяют возможности общения, вхождение в социум. Обосновывается современность педагогического наследства С. Русовой для развития нынешней системы школьного образования.
The article gives the historical and pedagogical analysis of Sofia Rusova’s views on education of a person through the prism of the modernity. The author evaluates her ideas of enlightment and educational activities in the field of school education and examines the problem of relationship of the educator’s heritage with modern school teaching. S. Rusova’s scientific heritage is investigated, it is the heritage that contains significant ideological capacity for solving problems of national education. Analyzed the views of the educator on the ways and means of national education. The meaning of the concept "new education" is revealed, it is the concept that Sofia Rusova introduced in pedagogy and it is necessary for needs and interests of the nation. The essence of education is shown as the unity of its various components, namely: education in the family, community, educational institutions, which, according to the educator, essentially complement one another, allow to do freely things that one loves, increasing communication, participation in society. The author grounds the modernity of Rusova’s educational heritage in the building of current school system.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23955
Appears in Collections:Випуск 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dyakov_I._V..pdf203.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.