У статті актуалізовано доцільність удосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи. Підкреслено, що динамічні трансформації в сучасному суспільстві стосуються всіх сфер життєдіяльності людини, однією з найбільш значущих серед яких є забезпечення належного рівня охорони здоров’я, отримання необхідної медичної допомоги та піклування. Узагальнено, що проблема професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи була предметом наукових розвідок багатьох науковців, які вивчали закордонний досвід навчання медсестер, шляхи реформування системи вищої медичної освіти в Україні й інноваційні підходи у вітчизняній медсестринській освіті. Конкретизовані напрями й особливості професійної підготовки майбутніх медичних сестер у Сполучених Штатах Америки, Німеччині, Австрії. Акцентовано увагу на невідповідності медсестринської освіти в Україні міжнародним стандартам. Зроблено припущення, що екстраполяція закордонного досвіду на вітчизняну систему професійної підготовки майбутніх фахівців сестринської справи може суттєво підвищити рівень готовності випускників медичних коледжів до практичної роботи за фахом.
В статье актуализирована целесообразность совершенствования профессиональной подготовки будущих специалистов сестринского дела. Подчеркнуто, что динамические трансформации в современном обществе касаются всех сфер жизнедеятельности человека, одной из наиболее значимых среди которых является обеспечение надлежащего уровня здравоохранения, получения необходимой медицинской помощи и заботы. Обобщено, что проблема профессиональной подготовки будущих специалистов сестринского дела была предметом научных исследований многих ученых, изучавших зарубежный опыт обучения медсестер, пути реформирования системы высшего медицинского образования в Украине и инновационные подходы в отечественном медсестринском образовании. Конкретизированы направления и особенности профессиональной подготовки будущих медицинских сестер в Соединенных Штатах Америки, Германии, Австрии. Акцентировано внимание на несоответствии медсестринского образования в Украине международным стандартам. Сделано предположение, что экстраполяция зарубежного опыта на отечественную систему профессиональной подготовки будущих специалистов сестринского дела может существенно повысить уровень готовности выпускников медицинских колледжей к практической работе по специальности.
The article deals with the expediency of improvement of future nursing junior specialists’ professional training. It is underlined, that dynamic transformations in modern society concern all fields of human life, one of the most important of which are ensuring the proper level health care, obtaining necessary medical treatment and attention. It is generalized, that the problem of professional training of future nursing junior specialist was a subject of many researchers’ scientific studies, who studied foreign experience of nurses study, ways of reformation of the higher medical education system in Ukraine and innovative approaches in domestic nursing education. The directions and peculiarities of future nurses’ professional training in USA, Germany, Austria are concretized. The attention is focused on the discrepancies of nursing education in Ukraine with the international standards. It is suggested, that the extrapolation of foreign experience into the domestic system of professional training of future nursing specialists can significantly improve the level of readiness of medical colleges graduates for practical work in the specialty.