У статті проаналізовано особливості формування у молодших школярів початкових уявлень про узагальнені способи розв’язування задач під час вивчення математики. Звернута увага на розвиток в учнів вміння виконувати аналіз
та синтез, здійснювати зв’язок між ними. Важливим елементом розумової діяльності школярів є процес узагальнення.
Проаналізовано типові помилки узагальнення, які зустрічаються у різних формах під час розв’язування сюжетних
задач; запропоновано основні шляхи їх усунення. Ефективному формуванню та розвитку мислення учнів сприятиме
застосування алгоритмічних вказівок, міркування за зразком, опорних схем, коротких записів умов задач, словесно-символічних моделей розв’язування складених задач. Це дасть змогу економно і водночас ефективно використати час,
відведений для розв’язування задач, сприятиме навчанню дітей їх узагальнювати.
The article analyzes the peculiarities of the formation of initial representations among primary school pupils about the
generalized methods of solving problems during the study of mathematics. Attention is drawn to the development of pupils’
ability to perform analysis and synthesis, to communicate between them. An important element of mental activity of pupils is
the process of generalization. Analyzed typical generalization errors that occur in various forms when solving plot tasks; are
proposed the main ways of their elimination. The effective formation and development of pupils’ thinking will be facilitated by
the use of algorithmic indications, model discussion, reference schemes, short recordings of task conditions, verbal-symbolic
models for solving complex problems. This will allow economically and at the same time effectively use the time allocated for
solving problems, will facilitate the training of children to generalize them.