У статті розглядаються деякі актуальні аспекти інклюзивної освіти, що стосуються теоретичного визначення ключових понять (інклюзія, інтеграція, сегрегація), порівняльного аналізу медичної та соціальної моделі інвалідності як факторів, що визначають освітню парадигму та сприйняття людей із інвалідністю в суспільстві, а також питання практичного застосування американського досвіду організації інклюзивних класів. Автор аналізує напрацювання загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладів штату Міннесота, де з 29 квітня до 8 червня 2017 р. збирались емпіричні дані, систематизовані в цій статті. Також подано стислий опис трьох основних сфер, що визначають інклюзивну освіту в США й описано деякі методи практичної організації залучення учнів із інвалідністю до навчального
процесу та спільної життєдіяльності з іншими членами громади.
The article explores some theoretical aspects of inclusive education and its implementation at the school level. The author gives the definitions for inclusion, integration and segregation as historical concepts of education and perception of persons
with disabilities; compares the medical and social models of disability as essential factors for educational inclusion; describes the U.S. approaches in inclusive education for students with disabilities as well as the practical ways for their implementation at the school level. The author’s focus is on the comparative analysis of Ukrainian and American educational systems, and clames are evidenced by theoretical and empirical data, that had been obtained during the ADA Anniversary Scholarship Program on Inclusive Education (29 Apr. – 8 Jun. 2017) in Minneapolis and St. Paul’s educational settings.