DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 63 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23938
Title: Хорові твори сучасних авангардних композиторів: методичний аспект
Authors: Піхтар, О. А.
Кедіс, О. Ю.
Keywords: хорові твори
авангард
композитор
техніка
вимоги до виконавців
хорова фактура
тембр
choral works
avant-garde
composer
technique
requirements for performers
choral texture
timbre
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Піхтар, О. А. Хорові твори сучасних авангардних композиторів : методичний аспект / О. А. Піхтар, О. Ю. Кедіс // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 63. – С. 159-162.
Abstract: Статтю присвячено висвітленню тих проблемних аспектів, на які варто звертати увагу при виконанні хорових творів авангардного спрямування. Впровадження нових технік композиції, яке відбувається починаючи з другої половини XX ст., супроводжується зміною принципів конструювання музичної тканини. Відбувається перегляд таких понять, як лінія, фон, рельєф, фактура, що можуть набувати принципово іншого трактування при роботі з хоровими партіями. Потребують активного входження в дискурс хорового диригента поняття “стереомонодія”, “полірельєфність”, “мікрополіфонія”. Зазначається зростання вимог до виконавців, які відтепер набагато частіше мають виступати у ролі солістів. Ускладнюються задачі, що постають перед хористами, які мають розширювати навички роботи з вербальним текстом, використовувати граничні межі діапазону, активно залучати новітні техніки та прийоми звуковидобування. Провідну роль у становленні новітнього хорового письма відіграли західні композитори аван- гардного напрямку, традиції яких продовжуються в творчості українських майстрів хорового мистецтва.
The article is devoted to the coverage of those problematic aspects, which should pay attention to the performance of choral works of the avant-garde direction. The introduction of new technique of composition, which dates back to the second half of the XX century, is accompanied by a change in the principles of constructing musical fabric. There is a review of such concepts as line, background, relief, texture, which can acquire a fundamentally different interpretation when working with choral batches. Need for active inclusion in the discourse of the choir conductor the notion of stereomonody, polirelief, micropolyphonia. There is an increase in requirements for performers, who nowadays are much more likely to act as soloists. Problems faced by the choruses, which need to expand the skills of working with verbal text, use boundary limits of the range, actively involve the latest techniques of sound production. Western composers of the avant-garde direction, whose traditions continue in the work of Ukrainian masters of choral art, played a leading role in the development of the latest choral script.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23938
Appears in Collections:Випуск 63

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pikhtar O. A., Kedis O. Yu..pdf196.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.