DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 64 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23918
Title: Методологічні засади проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів
Authors: Бадер, С. О.
Keywords: цінності
ціннісно-смислові орієнтації
майбутні вихователі
процес професійної підготовки
ціннісно-смислова парадигма в освіті
системний
синергетичний
особистісний
рефлексивно-діяльнісний
компетентнісний
середовищний
герменевтичний підходи
ценности
ценностно-смысловые ориентации
будущие воспитатели
процесс профессиональной подготовки
ценностно-смысловая парадигма в образовании
системный
синергетический
личностный
рефлексивно-деятельностный
компетентностный
средовой
герменевтический подходы
values
value-meaning orientations
future educators
process of professional training
value-semantic paradigm in education
systemic
synergetic
personal
reflexive-activity
competence
environment
hermeneutic approaches
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бадер, С. О. Методологічні засади проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів / С. О. Бадер // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 10-15.
Abstract: Стаття присвячена проблемі формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки. Визначено провідні наукові підходи до вирішення проблеми на філософському (ціннісно-смислова парадигма), загальнонауковому (системний та синергетичний підходи), конкретно-науковому (особистісний, рефлексивно-діяльнісний, компетентнісний, середовищний підходи) та технологічному (герменевтичний підхід) рівнях. Доведено, що, по-перше, процес формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів являє собою систему взаємопов’язаних компонентів; по-друге, формування ціннісно-смислових орієнтацій можливе лише в спеціально організованому середовищі, де стосунки в системі "викладач – студент" є суб’єктними, наповненими смислом; по-третє, ціннісно-смислові орієнтації формуються лише в процесі професійної діяльності; по-четверте, використання текстів різних типів сприятиме формуванню ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів.
Статья посвящена проблеме формирования ценностно-смысловых ориентаций будущих воспитателей в процессе профессиональной подготовки. Определены главные научные подходы к решению проблемы на философском (ценностно-смысловая парадигма), общенаучном (системный и синергетический), конкретно-научном (личностный, рефлексивно-деятельностный, компетентностный, средовой подходы) и технологическом (герменевтический подход) уровнях. Доказано, что, во-первых, процесс формирования ценностно-смысловых ориентаций будущих воспитателей представляет собой систему взаимосвязанных компонентов; во-вторых, формирование ценностно-смысловых ориентаций возможно только в специально организованной среде, где взаимоотношения в системе "преподаватель – студент" являются субъектными, наполненными смыслом; в-третьих, ценностно-смысловые ориентации формируются только в процессе профессиональной деятельности; в-четвертых, использование текстов разных типов способствует формированию ценностно-смысловых ориентаций будущих воспитателей.
The article is devoted to the problem of formation of value-semantic orientations of future educators in the process of professional training. The main scientific approaches to solving the problem on the philosophical (value-semantic paradigm), general scientific (systemic and synergistic), specific scientific (personal, reflexive-activity, competence, environmental approaches) and technological (hermeneutic approach) levels are determined. It is proved that, firstly: the process of formation of value-semantic orientations of future educators is a system that consists of interrelated components; secondly: the formation of value-semantic orientations is possible only in a specially organized environment, where the relationships in the "teacher – student" system are subjective, filled with meaning; thirdly: value-semantic orientations are formed only in the process of professional activity; fourthly: the use of texts of different types contributes to the formation of value-semantic orientations of future educators.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23918
Appears in Collections:Випуск 64

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bader_S._О..pdf323.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.