У статті висвітлено проблему розвитку лідерського потенціалу освітньої галузі. Репрезентовано актуальність
досліджуваного питання в контексті реформування вітчизняної системи вищої освіти. З’ясовано, що феномен лідер-
ства є результатом тривалої еволюції теорії управління, що відображає нові виклики та вимоги суспільства. Схарак-
теризовано підходи до імплементації лідерства в галузі вищої освіти на основі досвіду вищої школи Великої Брита-
нії. Визначено перспективи адаптації успішних міжнародних практик у контексті розвитку лідерського потенціалу
університетів, зокрема через підвищення кваліфікації управлінського, адміністративного та науково-викладацького
складу вітчизняних закладів вищої освіти, імплементацію інституційних проектів, спрямованих на досягнення відпо-
відних показників діяльності, налагодження міжнародних зв’язків.
The problem of leadership capacity development in education is considered in the article. The relevance of the issue under
research in the context of reformation of Ukrainian educational system is represented. It has been found that leadership phenomenon
is the result of a long period of evolution of management theory and it reflects new social demands. The approaches
to leadership implementation in education on the basis of the UK experience have been characterized. The perspectives for
adaptation of successful international practices have been identified. Particularly, through improving qualifications of administrative,
governing, academic and teaching staff of Ukrainian higher educational establishments, implementing institutional
projects aimed at achieving appropriate indicators, launching international networks.