DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 129 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23905
Title: Адаптація іноземних студентів до навчання у ВНЗ на основі концепції безперервності та спадкоємності
Other Titles: Adaptation of Foreign Students to Education in High School on the Base of Concept of Continuity and Succession
Authors: Волосюк, М. А.
Проценко, О. М.
Keywords: іноземні студенти
природничо-наукова і математична підготовка
адаптація
інтеграція
концепція безперервності і спадкоємності
foreign students
natural-scientific and mathematical training
adaptation
integration
concept of continuity and succession
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Волосюк, М. А. Адаптація іноземних студентів до навчання у ВНЗ на основі концепції безперервності та спадкоємності / М. А. Волосюк, О. М. Проценко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – Вип. СXХІХ (129). – С. 49-57.
Abstract: Стаття присвячена проблемі адаптації іноземних студентів до навчання у ВНЗ України. Розглядається реалізація концепції безперервності і спадкоємності при навчанні студентів на підготовчому факультеті і, надалі, – у ВНЗ при природничо-науковій і математичній підготовці на прикладі вивчення математики і фізики. Аналізуються суть і зміст існуючих підходів до викладання вказаних дисциплін і пропонуються методи, що дозволяють підсилити мотивацію до навчання, підвищити рівень інтеграції дисциплін і рівень адаптації іноземних студентів до подальшого навчання у вузі.
The article is devoted to the problem of adapting the foreign students to education in Ukrainian High Schools. It is considered realization of the concept of continuity and succession during schooling at the preparatory faculty and further – at high school with natural-scientific and mathematical training, for example, physics and mathematics. Essence and content of existing approaches to teaching of these subjects are analyzed, and the methods are proposed for facilitating the motivation of students to education, increasing the level of integration of subjects and the extent of adaptation of foreign students to subsequent education in high school.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23905
Appears in Collections:Випуск 129

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Volosyuk.pdf469.5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.