У статті розкривається система управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів. Під систе-
мою управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів у загальноосвітньому навчальному закладі ро-
зуміється концептуальний інструмент управлінських впливів на складники освітнього середовища професійного роз-
витку вчителів загальноосвітнього навчального закладу.
До складників системи належать концептуально-цільовий, організаційно-управлінський, змістово-технологіч-
ний і оцінювально-результативний. Концептуально-цільовий складник містить мету і завдання, методологічні під-
ходи, закономірності та принципи управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів. Організацій-
но-управлінський складник містить суб’єкт, об’єкт і функції управління. Змістово-технологічний складник містить
організаційно-педагогічні умови, етапи технології управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів.
Оцінювально-результативний складник поєднує параметри, фактори, критерії, що розкриваються через факторно-
критеріальну модель управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів, рівні (високий, достатній,
середній, низький) і кінцевий результат.
The article reveals the management system of the educational environment of the teachers’ professional development. A conceptual
tool of managerial impacts on the components of the educational environment of the teachers’ professional development
of a comprehensive educational institution is understood under the management system of the educational environment of the
teachers’ professional development in a comprehensive educational institution.
The components of the system are as follows: conceptual-purpose, organizational-managerial, content-technological and
evaluative-effective. The conceptual-purpose component contains goals and objectives, methodological approaches, regularities
and principles of managing the educational environment of the teachers’ professional development. The organizational-
managerial component contains the subject, object and management functions. The content-technological component contains
the organizational and pedagogical conditions, the stages of managing technology for the educational environment of
the teachers’ professional development. The evaluation-effective component combines parameters, factors, criteria, which are
revealed through the factor-criterial model of management of the educational environment of teachers’ professional development,
levels (high, sufficient, medium, low) and the final result.