У статті розкриваються основні етапи розвитку виконавства на мідних духових інструментах. Висвітлюється
питання становлення інструментарію сучасного типу. Підкреслюється провідне значення змін, що припадають на
XIX ст., коли не лише створюються умови для трансформації самих мідних інструментів, як-от труби та валторни,
а й формування нових (туби). Зазначається провідний вплив конструктивних змін інструмента на формування нового
репертуару. Вказується низка проблемних аспектів, що постають перед сучасними виконавцями, як-от гра творів,
призначених для інструментів попереднього типологічного різновиду – натуральних, а не хроматичних. Виконання
барокових творів в їх автентичному вигляді тривалий час сприймалось як певна недосяжна мета, для вирішення якої
було зроблено копії оригінальних інструментів. Сучасний виконавець, що грає на мідних духових інструментах, має
володіти комплексом навичок, які допоможуть відтворювати твори, написані в різні історичні епохи, та вірно їх
інтерпретувати.
The article reveals the main stages of the development of performing on brass instruments. The question of the development
of modern instruments is discussed. The leading significance of the changes in the 19th century is emphasized, when not only
conditions are created for the transformation of some brass instruments, for example, pipes and horns, but also the formation
of new – tubes. The leading importance of constructive changes of the instrument to the formation of a new repertoire is noted.
It points out a number of problematic aspects facing contemporary performers – for example, the play of works intended for instruments
of the previous typological variety – natural rather than chromatic. The execution of Baroque works in their authentic
form for a long period was perceived as an unattainable goal, for the solution of which copies of the original instruments were
made. A modern performer who plays on brass instruments must possess a complex of skills that will help reproduce works
written in different historical epochs and correctly interpret them.