У статті звернено увагу на питання моральної цінності праці, висвітлено особливості формування ціннісного
ставлення до праці в майбутніх будівельників. Автор вказує на необхідні професійні якості студентів, які впливають
на стан самоосвітньої компетентності, а саме: сформованість мотивації до самоосвітньої діяльності; потребу в
самоосвіті та у творчому самовираженні; наявність інтересу до професійно-спрямованих дисциплін; самозаохочення;
володіння вміннями планувати свою самоосвітню діяльність і виявляти самостійність; навчально-інтелектуальні, ко-
мунікативні вміння, а також уміння орієнтуватися в інформаційних потоках; культуру мовлення, рефлексію, самокон-
троль, наполегливість, відповідальність. У статті виокремлено мотиви, серед яких є професійні, пізнавальні, мотиви
соціальної ідентифікації, утилітарні. Звертається увага на основні етапи процесу мотивації: виникнення потреб;
розроблення стратегії і пошук шляхів задоволення потреб; визначення тактики діяльності і поетапне її здійснення;
задоволення потреб й одержання матеріальної чи духовної винагороди. Зауважується, що значну роль у формуванні
ціннісного ставлення до праці в майбутніх будівельників відіграє нематеріальна мотивація, складовими частинами
якої є: гуманізація праці; розвиток виробничої демократії; планування кар’єри; регулювання робочого часу; інформо-
ваність колективу тощо.
The article focuses on issues of labor moral value; features of the value attitudes formation towards the future builders’ work
are highlighted. The author points out the necessary professional qualities of students who influence the state of self-educational
competence, namely: the formation of motivation to self-education; the need for self-education and creative self-expression;
presence of interest in professionally directed disciplines; self-promotion; possession of skills to plan their self-educational activities
and to identify independence; educational-intellectual, communicative skills, as well as ability to navigate in information
flows; speech culture, reflection, self-control, persistence, responsibility. The article outlines motives, among which professional,
cognitive, motives of social identification, utilitarian.
Attention is drawn to the main stages of the process of motivation: the emergence of needs; developing a strategy and finding
ways to meet needs; definition of activity tactics and its phased implementation; satisfaction of needs and reception of material
or spiritual rewards. It is noted that a significant role in shaping the value attitude to work for future builders plays non-material
motivation, the components of which are: humanization of labor; development of industrial democracy; career planning;
regulation of working time; the team awareness and so on.