Стаття присвячена визначенню місця міжособистісної взаємодії в структурі “soft skills” студентів педагогічного
коледжу. Розглянуті дефініції “hard skills” і “soft skills” та їх роль у професійному розвитку студентів педагогічного
коледжу. Дано визначення “hard skills” як “базових компетенцій”, що представляють собою інтеграцію знань, досвіду,
значущих особистісних якостей, які роблять людину професіоналом у своїй діяльності. З’ясовано, що “soft skills” являє
собою комплекс “гнучких компетентностей”, що складається із соціального, емоційного, когнітивного та управлін-
ського компонентів. Порівняльний аналіз дозволив охарактеризувати спільні та від’ємні риси в підходах до розуміння
понять “soft skills” та “hard skills”. Встановлено, що навички та культура міжособистісної взаємодії входять до
складу соціального компонента “soft skills” студентів педагогічного комплексу, від рівня сформованості якого зале-
жить конкурентоспроможність майбутнього спеціаліста на ринку праці.
The article is dedicated to determination the place of interpersonal interaction in “soft skills” structure of pedagogical
college students. The definitions of “hard skills” and “soft skills” are examined and also their role in professional development
of pedagogical college students. The definition of “hard skills” is given as “basic competence”, which are the integration of
knowledge, experience, professionally significant personal qualities, which make a person a professional in their occupation.
Clarified that “soft skills” represents the complex of “flexible competence”, which consists of social, emotional, cognitive and
control components. The comparative analysis allowed to characterize the shared and negative traits in the approach to understanding
the notions of “soft skills” and “hard skills”. Determined that skills and culture of interpersonal interaction are
part of “soft skills” social component of pedagogical college students, level of which influences the competitiveness of future
specialist in the labor market.