DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 61 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23841
Title: Методичні аспекти виконання барокових ансамблевих творів на класичній гітарі
Authors: Сологуб, В. Д.
Keywords: класична гітара
камерно-інструментальний ансамбль
виконавство
мелізматика
інтерпретація
бароко
гра
классическая гитара
камерно-инструментальный ансамбль
исполнение
мелизматика
интерпретация
барокко
игра
classical guitar
chamber-instrumental ensemble
performance
melismatics
interpretation
baroque
game
Issue Date: 2018
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Сологуб, В. Д. Методичні аспекти виконання барокових ансамблевих творів на класичній гітарі / В. Д. Сологуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 61. - С. 270-273.
Abstract: У статті аналізуються методичні аспекти, пов’язані з виконанням гітарних творів доби бароко. У разі інтерпретації барокових ансамблевих камерно-інструментальних творів перед виконавцями виникає ряд завдань, які потребують розгляду. Необхідне створення редакцій, які б адаптували твори, написані для п’ятиструнної гітари, до можливостей сучасної класичної. Наголошується, що багато чинників у творах доби бароко залишаються на вибір музикантів, а саме темп, деякі аспекти ритмічної організації, мелізматика, динаміка. Це потребує ретельної підготовки гітариста, щоб виконання не змінило авторського задуму та відповідало духу епохи. Зазначено, що в барокових творах значна варіативність у партії гітари пов’язана з мелізматикою – найчастіше використовуються трель та мордент. В ансамблевих творах, розрахованих для гітарного виконавства, можливі різні варіанти використання інших музичних інструментів, які так само мають визначатися специфікою доби бароко – дуети, тріо з додаванням флейти, скрипки, віолончелі.
В статье анализируются методические аспекты, связанные с исполнением гитарных произведений эпохи барокко. В случае интерпретации барочных камерно-инструментальных ансамблевых произведений перед исполнителями возникает ряд задач, требующих рассмотрения. Необходимо создание редакций, адаптирующих произведения, написанные для пятиструнной гитары, к возможностям современной классической. Отмечается, что многие факторы в произведениях эпохи барокко остаются на выбор музыкантов, а именно темп, некоторые аспекты ритмической организации, мелизматика, динамика – это требует тщательной подготовки гитариста, чтобы исполнение не изменило авторского замысла и соответствовало духу эпохи. Отмечено, что в барочных произведениях значительная вариативность в партии гитары связана с мелизматикой – чаще всего используются трель и мордент. В ансамблевых произведениях, рассчитанных для гитарного исполнительства, возможны различные варианты использования других музыкальных инструментов, которые так же должны определяться спецификой эпохи барокко – дуэты, трио с добавлением флейты, скрипки, виолончели.
The article analyzes the methodological aspects associated with the performance of guitar works of the Baroque era. In the case of the interpretation of baroque chamber-instrumental ensemble works, a number of tasks arise before the performers that need to be considered. It is necessary to create editions that adapt the works written for the five-string guitar to the possibilities of modern classical. It is noted that many factors in the works of the Baroque era remain at the choice of musicians, namely – pace, some aspects of rhythmic organization, melismatics, dynamics – this requires careful preparation of the guitarist so that the performance does not change the author’s idea and corresponded to the spirit of the era. It is noted that in baroque works considerable variability in the guitar part is associated with melismatics – most often trill and mordent are used. In ensemble works writhed for guitar performance, various options for the use of other musical instruments are possible, which should also be determined by the specifics of the Baroque era – duets, trios with the addition of flute, violin, cello.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23841
Appears in Collections:Випуск 61

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sologub V.pdf326.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.