У статті розглянуті сучасні підходи до визначення поняття “активна громадянська позиція”, “громадянське суспіль-
ство”, “громадянські цінності”, “активний громадянин”; виділені основні ознаки активного громадянства в зарубіжних
концепціях. Автор досліджує теоретичні погляди зарубіжних вчених із проблеми громадянськості, системи громадян-
ських цінностей в науковій літературі, визначає характерні особливості різних зарубіжних наукових теорій у контексті
проблеми формування активної громадянської позиції в освітньому середовищі навчального закладу. Автор розглядає за-
рубіжні моделі формування активної громадянської позиції школярів в освітніх закладах, зазначає, що в даний час загаль-
новизнаною є необхідність громадянського виховання молоді, розробки єдиної державної політики в галузі громадянської
освіти, громадянської ідеології, яка б консолідувала українське суспільство на основі громадянських цінностей.
The article deals with modern approaches to the definition of «active citizenship”, “civil society”, “citizenship values”, “active citizen”;
the main features of active citizenship in foreign concepts are highlighted. The author investigates the theoretical views of foreign
scientists on the issue of citizenship, the system of citizenship values in the scientific literature, defines characteristic features of various
foreign scientific theories in the context of the problem of forming an active civic position in the educational environment of an educational
institution. The author examines foreign models of formation of an active citizenship attitude of pupils in educational institutions,
notes that at present, the need for citizenship education of young people, the development of a unified state policy in the field of citizenship
education, and a citizenship ideology that could consolidate Ukrainian society on the basis of citizenship values is universaly accepted.