Today educational research in the sphere of academic acquisition has outspread to psychological learning-related issues. Among the vast amount of those existing our attention fell onto learning style that impacts performance and learning outcomes. In the present article the authors defined the perceptual learning styles among their students and described the most efficient and productive teaching strategies to meet the needs and peculiarities of visuals. The article presents a research aiming to explore learning styles among the students of technical specialization studying English as a second language and quantitatively represents the results of the conducted study, considers choice of educational materials and teaching strategies. The participants were 60 students, who took part in a survey which included passing the short test to define the learning style. Findings of survey revealed that the vast number of participants favored visual perception style. The questionnaire showed that the most preferable activities for the visual learners are using graphs, presentations, vocabulary cards, video etc.
Сучасні дослідження в сфері набуття академічних знань все більше поширюються на питання, пов’язані з психологією. Стаття розглядає типи сприйняття студентів та їх вплив на вибір навчальних матеріалів та стратегій. Дослідження визначає існування різних стилів сприйняття, візуального, аудіального і кінетичного, які впливають на продуктивність і результати навчання. У статті представлено дослідження, спрямоване на вивчення домінантного стилю навчання серед 60 студентів технічної спеціалізації, і кількісне представлення підсумків проведеного дослідження. Результати опитування показали, що більшість учасників мають візуальний стиль сприйняття. Спираючись на результати дослідження, було визначено, що для вивчення іноземної мови найкраще використовувати матеріали, які наповнені візуальними ефектами, зокрема ілюстраціями, схематичними малюнками, діаграмами, презентаціями та відео.
Современные исследования в области приобретения академических знаний все больше распространяются на вопросы, связанные с психологией. Исследование демонстрирует существование различных стилей восприятия, визуального, слухового и кинетического, которые влияют на производительность и результаты обучения. В статье представлено исследование, направленное на изучение доминантного стиля обучения среди 60 студентов технической специализации и количественное представление итогов проведенного исследования. Результаты опроса показали, что большинство участников имеют визуальный стиль восприятия. Исходя из результатов исследования, было установлено, что для изучения иностранного языка лучше всего использовать материалы, которые наполнены визуальными эффектами: иллюстрациями, схематическими рисунками, диаграммами, презентациями и видео.