У статті обґрунтовано сутність використання стейкхолдерського підходу в процесі моделювання стратегічного розвитку університету. Доведено, що актуальність використання стейкхолдерського підходу зумовлена необхідністю інноваційних підходів до розроблення ефективних стратегій розвитку сучасних університетів. Автор акцентує увагу на зарубіжному досвіді використання стейкхолдерського підходу в управлінні стратегічним розвитком вищого навчального закладу. Розкрито процедури взаємодії керівної системи та стейкхолдерів зарубіжних університетів у процесі розроблення стратегії розвитку та стратегічного плану університету. Дослідження сетйкхолдерської моделі в управлінні розвитком вищих навчальних закладів дозволяють підвищити якість управлінської діяльності на різних рівнях управління та підвищити конкурентоспроможність університету в освітньому середовищі.
В статье обосновано сущность использования стейкхолдерского подхода в процессе моделирования стратегического развития университета. Доказано, что актуальность использования стейкхолдерского подхода обусловлена необходимостью инновационных подходов в разработке эффективных стратегий развития современных университетов. Автор акцентирует внимание на зарубежном опыте использования стейкхолдерского подхода в управлении стратегическим развитием высшего учебного заведения. Раскрыты процедуры взаимодействия руководящей системы и стейкхолдеров зарубежных университетов в процессе разработки стратегии развития и стратегического плана. Исследование сетйкхолдерской модели в управлении развитием высших учебных заведений позволяют повысить качество управленческой деятельности на разных уровнях управления и повысить конкурентоспособность университета в образовательной среде.
The essence of using of the stakeholder approach in the process of modeling of the university’s strategic development is substantiated in the article. The author proved that the relevance of using of the stakeholder approach is conditioned by the need for innovative approaches to the elaboration of effective development strategies of modern universities. The author focuses attention of the foreign experience of using the stakeholder approach in management of the strategic development of universities. Procedures of the interaction between the university’s leadership and stakeholders of foreign universities in the process of elaboration the development strategy and a strategic plan are disclosed. The study of the stakeholder model in the management of the university’s development allows to improve the quality of the management of different levels of the university’s leadership and to increase the competitiveness of the university in the educational environment.