У статті проаналізовано сучасні лінгвістичні теорії, концепції та підходи, що становлять лінгвістичну основу процесу формування в іноземних студентів лексикологічної компетентності під час навчання української мови, а також уточнено лексикологічні поняття, що є ключовими у ньому. Визначено, що лексикологічні поняття – це лінгвістичні концепти як навчальні одиниці, що характеризують лексичну систему української мови. Доведено, що викладачеві під час навчання студентів-іноземців української мови слід ураховувати відомості лінгвістичної науки про слово як основну одиницю мови, що виконує різні функції, головна з яких – номінативна. Слово реалізує звуковий, семантичний і граматичний аспекти мови, воно є носієм різноманітних лексичних значень, що розкриваються в контексті, залежать від синтаксичної ролі, фразеологічної зв’язності, сполучуваності з іншими словами.
В статье проанализированы современные лингвистические теории, концепции и подходы, составляющие лингвистическую основу процесса формирования у иностранных студентов лексикологической компетентности при обучении украинскому языку, а также уточнены лексикологические понятия, которые являются ключевыми в нем. Определено, что лексикологические понятия − это лингвистические концепты как учебные единицы, характеризующие лексическую систему украинского языка. Доказано, что при обучении студентов-иностранцев украинскому языку преподавателю следует учитывать сведения лингвистической науки о слове как основной единице языка, которая выполняет различные функции, главной из которых является номинативная. Слово реализует звуковой, семантический и грамматический аспекты языка, является носителем различных лексических значений, которые раскрываются в контексте, зависят от синтаксической роли, фразеологической связности, сочетаемости с другими словами.
The article analyzes the modern linguistic theories, concepts and approaches that make up the linguistic basis of the foreign students’ lexicological competence formation during the process of Ukrainian language teaching, and specifies key lexical concepts in it. It is determined that lexical concepts are linguistic concepts as educational units that characterize Ukrainian lexical system. It is proved that during this process the teacher should take into account the information of the linguistic science about the word as the basic unit of speech, which performs various functions, the main of which is nominative. The word implements phonic, semantic, and grammatical aspects of language; it is the bearer of different lexical meanings that are revealed in the context, depend on the syntactic role, phraseological connectivity, and compatibility with other words.