Розглянуто сутність фахової компетентності майбутніх учителів музики та
особливості її формування у процесі диригентсько-хорової підготовки. З поняттями
“професійна компетентність” і “фахова компетентність” пов’язані різні характеристики
фахівця, вони співвідносяться з такими аспектами його професійної підготовки, як
спеціальність і спеціалізація. Формування професійної компетентності передбачає набуття
знань і здатностей у певній сфері професійної діяльності (наприклад, педагогічній), тоді як
формування фахової компетентності – набуття знань і здатностей відповідно до
спеціалізації, фаху (учитель музики, учитель математики тощо).Фахова компетентність,
набута у процесі диригентсько-хорової підготовки, безпосередньо відбиває зміст і характер
(музичне виховання і розвиток школярів засобами вокально-хорового співу) їхньої професійної
(педагогічної) діяльності. Реалії сучасної виконавської і педагогічної практики фахівців
музичного мистецтва потребують вирішення значної кількості проблем, пов’язаних із
підготовкою майбутніх учителів музичного мистецтва, зокрема у сфері диригентсько-хорової
освіти. Однією із них є проблема змісту навчального процесу, його методичного забезпечення, а
також самостійної роботи студентів.
Features of professional competence of future music teachers and ways of its formation in the
process of conducting and choral training are considered. With the concepts of “professional competence” and “professional competence” are associated with various characteristics of the
specialist, the yare related to sucha spects of his professional training as a specialty and specialization.
Formation of professional competence implies mastering knowledge and abilities in a certainfield of
professional activity, in the specialty (forexample, pedagogical), and the formation of professional
competence – knowledge and abilities in accordance with specialization (music teacher, teacher of
mathematics, etc.). Professional competence, formed in the process of conducting and choral training,
directly reflects the content and character (musical up bringing and development of school children by
means of vocal-choral singing) of their professional (pedagogical) activity. The realities of
contemporary performing and teaching practicerequire the solution of a significant number of
problems as sociated with the preparation of future teachers of musical art, inparticularin the field of
conductor and choir education. One of the mis the problem of the content of the educational process,
its methodological support, as well as the independent work of students.