DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 60 (том 1) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23575
Title: Preparing for the writing section of english tests: main stages of writing process
Authors: Karpenkova, N. Yu.
Keywords: stages of writing process
prewriting
drafting
first draft
revising
publishing
этапы процесса написания
предписьменный этап
разработка
первый вариант текста
просмотр
опубликование
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Karpenkova, N. Yu. Preparing for the writing section of english tests : main stages of writing process / N. Yu. Karpenkova // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 1. – С. 197-199.
Abstract: In this article the problem of preparing for the students, for whom English is not a native language, for making a written part of British IELTS-test is shown. The analysis of the stages of preparation for the written part of the test is conducted on the basis of the section “General Training Writing”, consisting of two main elements. Despite their similarity, the tasks require from the students to use different skills and abilities. For example, the first task evaluates the students’ ability to assess the overall situation and provide information. It requires writing in response to a particular graph (bar, line or pie graph), table, chart, or process (how something works, how something is done). This task tests an ability to select and report the main features, to describe and compare data, identify significance and trends in factual information, or describe a process. While the second task evaluates the ability to offer solutions to a problem, to evaluate and challenge ideas, to prove and argue their point of view.During this task, the students are presented with a topic and are tested on their ability to respond by giving and justifying an opinion, discussing the topic, summarizing details, outlining problems, identifying possible solutions and supporting what you write with reasons, arguments and relevant examples from their own knowledge or experience. There- fore, the article proposes the distribution of the written process for the main components and justifies the expediency of using this theoretical base in the process of preparing students. As the result, students will achieve an ability to use a wide range of vocabulary with very natural and sophisticated control of lexical features; and to show rare minor errors, which occur only as “slips”; to use a wide range of structures with full flexibility and accuracy and to address fully all parts of the task.
В статье рассматривается проблема подготовки студентов, для которых английский язык не является родным, к составлению письменной части британского теста английского языка IELTS. Анализ этапов подготовки к письменной части теста проводится на основе секции «General Training Writing», состоящей из двух основных элементов. Несмотря на свою схожесть, задания требуют от студента применения различных навыков и умений. Например, первое задание оценивает способность студента оценивать общую ситуацию и предоставлять информацию. Оно требует среагировать на определенный график (рисунок или графический рисунок), таблицу, диаграмму или процесс (описывающий, как что-то работает или как что-то делается). Т. е. очень часто информация уже предоставлена вместе с вопросом. Это задание проверяет способность выбирать и сообщать основные функции, описывать и сравнивать данные, определять значимость и тенденции в фактической информации или описывать процесс. Второе задание оценивает способность предлагать решения проблемы, оценивать и оспаривать идеи, доказывать и аргументировать свою точку зрения. Во время выполнения этого задания студентам предоставляется тема, и они проверяются на способность отвечать, аргументируя свое мнение, обсуждать тему, обобщая детали, излагать проблемы, определяя возможные решения, и подтверждать то, о чем они пишут, аргументами и соответствующими примерами из собственных знаний или опыта. Поэтому в статье предлагается разделение письменного процесса на основные компоненты и обосновывается целесообразность использования этой теоретической базы в процессе подготовки студентов. В результате студенты получают навык использования широкого спектра лексики и синтаксических структур в письменной части теста, изредка допуская лишь мелкие «промахи», и способность точно решать все поставленные задачи.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23575
Appears in Collections:Випуск 60 (том 1)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karpenkova N. Yu..pdf169.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.