У статті представлено шляхи розгляду морально-суспільних проблем молоді у процесі
формування професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах
університету. Автором піднімаються питання проблем виховання, кохання, сімейно-шлюбних
відносин, стосунків між жінкою і чоловіком, міжлюдського розуміння шляхом діалогу. Наводяться
приклади професіоналізації майбутніх випускників університетів шляхом формування іншомовного
навчального середовища у процесі вивчення іноземних мов.
In the article the implementation of the moral and social problems in formation of
professionally oriented foreign language learning environment in conditions of university is
presented. Examples of phenomena “understanding” in interpersonal relationships in view of dialog
due philosophy, psychology, literature, pedagogy, art cinema for future graduates’ professional preparing
in the way of formation professionally oriented foreign language learning environment are given.
Necessity for fundamental values formation in the process of future spesialists’ preparing in the ways of
professionally oriented foreign language learning environment formation in conditions of university is described.