У статті обґрунтована роль навчальної дисципліни "Наукові основи шкільного курсу математики", яка відноситься до дисциплін професійної і практичної підготовки студентів спеціальності 014.04 "Середня освіта (Математика)". Розглянуто історію навчання даного курсу в Чернігівському державному педагогічному інституті імені Т. Г. Шевченка, а також сучасний підхід до її навчання магістрантів природничо-математичного факультету, фізико-математичного відділення Національного університету "Чернігівський колегіум" імені Т. Г. Шевченка. Зокрема, представлена інформація про зміст курсу (теми, що входять до складу трьох змістових модулів). Обгрунтовано, що найбільш вдалою організаційною формою проведення занять є семінар-розв’язання проблемних завдань. Як приклад представлено матеріал, який одержують студенти з метою підготовки до заняття на тему "Наукові основи змістової лінії "Рівняння і нерівності" шкільного курсу математики". Він складається з теми, мети та завдань заняття, змістової структури теми. Зроблено класифікацію запитань та завдань, призначених для проведення занять та самостійного опрацювання студентами. Наведено приклади запитань та завдань репродуктивного, реконструктивного та творчого характеру по обраній темі заняття.
В статье обоснована роль учебной дисциплины "Научные основы школьного курса математики", которая относится к дисциплинам профессиональной и практической подготовки студентов специальности 014.04 "Среднее образование (Математика)". Рассмотрена история обучения по данному курсу в Черниговском государственном педагогическом институте имени Т. Г. Шевченко, а также современный подход к обучению магистрантов естественно-математического факультета, физико-математического отделения Национального университета "Черниговский коллегиум" имени Т. Г. Шевченко. В частности, представлена информация о содержании курса (темы, входящие в состав трех содержательных модулей). Обосновано, что наиболее удачной организационной формой проведения занятий является семинар-решение проблемных задач. В качестве примера представлен материал, который получают студенты с целью подготовки к занятию на тему "Научные основы содержательной линии "Уравнения и неравенства" школьного курса математики". Он состоит из темы, цели и задач занятия, содержательной структуры темы. Выполнена классификация вопросов и задач, предназначенных для проведения занятий и самостоятельной работы студентов. Приведены примеры вопросов и задач репродуктивного, реконструктивного и творческого характера по выбранной теме занятия.
In the article grounded the role of the academic discipline "Scientific bases of School Mathematics Course", which relate to the disciplines of professional and practical training of students of the speciality 014.04 "Secondary Education (Mathematics)". The history teaching students by given course in Chernihiv State Pedagogical Institute named after T. Shevchenko is considered, as well a modern approach to its teaching undergraduates of the Natural-Mathematical faсulty, Department of Physics and Mathematics of the National University "Chernihiv Collegium" named after T. Shevchenko. In particular, information is provided on the content of the course (themes that are part of the three contents modules). It is substantiated that the most successful organizational form of conducting classes is a seminar-solving of problem tasks. As an example, the material presented by students is presented for the purpose of preparation for the lesson on the theme "Scientific foundations of the contents line" Equations and inequalities "of the school mathematics course. It consists of the theme, the purpose and tasks of the class, the content structure of the theme. The classify by questions and tasks intended for carrying out of classes and independent studying of students is made. Examples of questions and tasks of reproductive, reconstructive and creative nature are given on the chosen theme of the lessons.