У статті представлено аналіз результатів дослідно-експериментальної роботи з
формування інтерпретаційної культури в майбутніх учителів музики у процесі професійної підготовки. Висвітлено етапи експериментального дослідження. Визначено досліджуваний феномен “інтерпретаційна культура майбутніх учителів музики”. Виокремлено такі компоненти: рефлексивний, аксіологічний, змістово-процесуальний та особистісний.
Виявлено критерії та показники інтерпретаційної культури в майбутніх учителів музики: оцінний (самоідентифікація, самооцінка, усталена професійна рефлексивна позиція); ціннісний (духовно-гуманістичні цінності, морально-етичні цінності, музично-культурні цінності); змістовно-процесуальний (професійні знання (психолого-педагогічні, філософсько-культурологічні, методичні, музично-історичні, музично-теоретичні та спеціальні), музично-виконавські вміння,
музично-виконавські навички); суб’єктний (комунікативність, емоційна гнучкість, вольовий самоконтроль); схарактеризовано рівні сформованості інтерпретаційної культури в майбутніх учителів музики (високий, достатній, середній, низький). Розкрито сутність моделі формування інтерпретаційної культури в майбутніх учителів музики. У вигляді діаграм та таблиць репрезентовано порівняльні дані рівнів сформованості інтерпретаційної культури студентів експериментальної та контрольної груп до та після експерименту.
The article deals with the analyses of the experimental work results of the formation of the future music teachers’ interpretative culture in the process of the professional training. Deals with the stages of experimental research. Determined study the phenomenon of “interpretive culture of the future teachers of music”. Thesis there is determined the following: reflective, axiological, content and personal.
The criteria and indicators interpretative culture in the future music teachers: evaluation (identity, self-esteem, well-established professional reflexive position); value (spiritual and humanistic values, moral and ethical values, musical and cultural values); procedural content (professional knowledge (psychological, educational, cultural, philosophical, methodological, historical music, music theory and special), musical and performing skills); subjective (communicative, emotional flexibility, self-willed).
Author determined levels of interpretative culture in the future music teachers (high, sufficient, medium, low). The essence the model of interpretative culture in the future music teachers. The diagramsand the table represent the comparative data of the levels of the formation of theinterpretive culture of the students of the experimental and control groups before and after the experiment.