У статті розроблено модель формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців з
управління персоналом та економіки праці у процесі професійної підготовки. Модель має поетапну
структуру і містить блоки: діагностично-консультативний, організаційний, діагностико-
корекційний, змістовно-конструктивний, діагностично-результативний. У моделі представлено:
механізм діагностики професійно значущих якостей майбутніх фахівців; методику визначення
інтегрального показника рівня сформованості професійно значущих якостей студентів-
випускників;методику кваліметричної оцінки рівня значущості основних груп складових професійно
значущих якостей майбутніх фахівців у розрізі професійних ролей; механізм співпраці між вищими
навчальними закладами та роботодавцями на засадах соціального партнерства, що дозволяє
впорядкувати структуру та зміст освітньо-професійної програми, навчальні плани відповідно до
виконуваних професійних ролей майбутніх фахівців; комплекс заходів полегшення професійної
адаптації студентів на кожному курсі підготовки; педагогічний інструментарій взаємодії
педагогічного колективу вищого навчального закладу і студентів щодо формування їх професійних
цілей.
The model of professionally important qualities formation of future specialists in personnel
management and labour economics in the process of training was developed in the paper. The model has a
step by step structure and consists of the next blocks: diagnostic and consultation, organizational,
diagnostic and correction, substantial and construction, diagnostic and production. In the model
presented: the mechanism of professionally important qualities diagnostics of future specialists; method
for determination of the integral indicator for the level of students-graduates professionally important
qualities formation; the qualimetric method of the significance level estimation for basic groups of
professionally important qualities of the future experts in the context of professional roles; cooperation
mechanism between higher education institutions and employers on the principles of social partnership
that allows one to organize the structure and content of educational and professional programs,
educational plans in accordance with the roles performed by professional future specialists; the complex
of measures to simplify the professional adaptation of students in each course of training; pedagogical
interaction tools of the teaching staff and students of the university for the formation of their professional
goals.