Cтаття присвячена генезису освітньо-виховної діяльності протестантських громад в
Україні в різні історичні періоди. Висвітлюється активізація запровадження елементарних знань
та середньої освіти, проблем виховання особистості, впливу на суспільно-культурні процеси в
контексті європейського реформаційного руху. Розглядаються спільні риси у формах і засобах
навчання, тематичному спрямуванні освітніх програм вітчизняних православних та
протестантських шкіл ХVІ–ХVІІ ст. Досліджується взаємозв’язок різних за релігійним
спрямуванням закладів, що у свою чергу, зумовлював самобутність та оригінальність вітчизняної
педагогіки того періоду.
The article is devoted to the genesis of the educational and educational activity of the Protestant
communities in Ukraine in different historical periods. Expands activation spread basic knowledge and
secondary education, education of the individual problems, the impact on the socio-cultural processes in
the context of the European Reformation movement. We consider the common features of forms and means
of teaching Russian Orthodox and Protestant schools.