DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 60 (том 1) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23386
Title: З історії становлення шкільного курсу краєзнавства на прикладі Запорізької області
Authors: Антибура, Ю. П.
Keywords: шкільний курс краєзнавства
історія рідного краю
загальноосвітня школа
підручник з історії
school course of a local history
local history
secondary general schools
History textbook
Issue Date: 2018
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Антибура, Ю. П. З історії становлення шкільного курсу краєзнавства на прикладі Запорізької області / Ю. П. Антибура // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 1. – С. 13-17.
Abstract: Статтю присвячено історії становлення шкільного курсу краєзнавства в середніх загальноосвітніх школах України. Шкільне краєзнавство визначається як усебічне вивчення на уроках і в позаурочній діяльності частини країни. Окреслено навчальні та виховні завдання історії рідного краю, її функції: педагогічну, пропедевтичну й наукову. Основним завданням шкільного краєзнавства є вивчення природи, населення, господарства, історії та культури краю. Запорізька область однією з перших в Україні реалізувала програму розвитку шкільного краєзнавства. У 2000-х роках видано комплект підручників з історії рідного краю для середньої школи. У статті визначено основні змістові блоки підручників з історії рідного краю для 5–11 класів, охарактеризовано їх переваги й недоліки. Наголошено на високому виховному потенціалі курсу, особливо в національно-патріотичному контексті. Розглянуто подальші перспективи роз- витку шкільного краєзнавства.
The article is devoted to the history of development of the school course “Local History” at secondary general schools of Ukraine. Local history is the detailed study of a history of the part of the country during the lessons and after classes. Educational and upbringing objectives and functions of the course “Local History” are dwelt upon. The course aims to provide participants an opportunity to learn about nature, population, economy, history and culture of Zaporizhzhya region. Zaporizhzhya region is one of the first among other regions of Ukraine by providing the course of local history at schools. A set of local history textbooks has been published from 2000 to 2003 years. The article defines the main parts of local history textbooks for the students of 5–11 forms. The author maintains that the school course “Local History” has a great upbringing effect on a student, especially in the ethic and patriotic context. In conclusion the author considered the further perspectives of the development of school course “Local History”
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23386
Appears in Collections:Випуск 60 (том 1)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antybura Yu. P..pdf201.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.