У статті розглядається проблема підготовки майбутніх учителів фізики до організації інноваційної діяльності учнів. Подано результати апробації авторської технології організації інноваційної діяльності учнів у навчальному процесі з фізики. Одним із показників ефективності цієї технології зокрема та відповідної методичної системи підготовки вчителя фізики загалом є значна кількість учнів – призерів міжнародних та всеукраїнських фізико-технічних конкурсів. Iз застосуванням біноміального критерію було відхилено нульову гіпотезу про випадковість досягнення учнями високих результатів на державних та обласних етапах Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України. Це дало підстави вважати, що високі результати, досягнуті учнями на цьому конкурсі, не є випадковими. Ці та інші освітні результати вказують на дієвість авторської технології організації інноваційного пошуку учнів у навчальному процесі з фізики, а також дають підстави для висунення гіпотези про ефективність розробленої методичної системи підготовки майбутніх учителів до організації інноваційної діяльності учнів.
В статье рассматривается проблема подготовки будущих учителей физики к организации инновационной деятельности учащихся. Приведены результаты апробации авторской технологии организации инновационной деятельности учащихся в учебном процессе по физике. Одним из показателей эффективности этой технологии в частности и соответствующей методической системы подготовки учителя физики в целом является значительное количество призеров международных и всеукраинских физико-технических конкурсов. С использованием биномиального критерия была отклонена гипотеза о случайности достижения учащимися высоких результатов на государственных и областных этапах Всеукраинского конкурса-защиты научно-исследовательских работ учащихся – членов Малой академии наук Украины. Это дало основание считать, что высокие результаты, достигнутые учащимися на этом конкурсе, не являются случайными. Эти и другие образовательные результаты указывают на действенность авторской технологии организации инновационного поиска учащихся в учебном процессе по физике.
The article deals with the problem of preparation of future teachers of physics to the organization of innovative activity of students. The results of approbation of author’s technology of organizing the innovation activities of students in the learning process in physics are described. One measure of the effectiveness of this technology in particular and appropriate methodolog‑ ical training system of teachers of physics in general, there are a significant number of students – winners of international and all-Ukrainian physical-technical competitions. To justify the importance of quantitative indicators carried out their statistical analysis. This gave reason to conclude that the high results of the students of the experimental group in this competition are not random – they had a higher level of preparedness for the competition, compared to other students. Educational results, obtained by students in the experimental group during the pilot experiment, indicated the validity of the author’s technology of the organization of innovative search students in the learning process in physics, as well as give the reasons for putting forward hypotheses about the efficiency of the developed methodical system of preparation of future teachers to the organization of innovative activity of students.