DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 9 (11-12) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23316
Title: Українська іграшка як етнокультурний засіб виховання дітей дошкільного віку з родин учасників АТО і внутрішньо переміщених осіб
Other Titles: Ukrainian toy as an ethno-cultural means of upbringing preschool children from the families of Antiterrorist operation participants and internally displaced persons
Authors: Поворознюк, С. І.
Keywords: виховання
етнокультурні технології
етнокультурна компетентність
українська народна іграшка
діти дошкільного віку з родин учасників АТО та внутрішньо переміщених осіб
upbringing
ethnocultural technologies
ethnocultural competence
Ukrainian folk toy
preschool age children
preschool age children from the families of Antiterrorist operation participants and internally displaced persons
Issue Date: 2018
Publisher: «Видавництво «Гілея»
Citation: Поворознюк, С. І. Українська іграшка як етнокультурний засіб виховання дітей дошкільного віку з родин учасників АТО і внутрішньо переміщених осіб = Ukrainian toy as an ethno-cultural means of upbringing preschool children from the families of Antiterrorist operation participants and internally displaced persons / С. І. Поворознюк // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 9 (11-12) : педагогічні науки. – С. 103-111.
Abstract: У статті обґрунтовано ефективність використання усього різноманіття українських народних іграшок (дерев’яних, глиняних, солом’яних, тканинних та ін.) в роботі з дітьми дошкільного віку з родин учасників АТО і внутрішньо переміщених осіб для здійснення корекційно-виховної роботи з метою забезпечення їх успішної адаптації до нових соціальних умов, виконання завдань морального, естетичного та національно-патріотичного виховання.
The article substantiates the efficiency of using the whole variety of Ukrainian folk toys (wooden, clay, straw, fabric, etc.) in work with preschool age children from the families of Antiterrorist operation participants and internally displaced persons for the implementation of correctional and educational work in order to ensure their successful adaptation to new social conditions, the fulfillment of the tasks of moral, aesthetic and national-patriotic education.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23316
Appears in Collections:Випуск 9 (11-12)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Povoroznyuk.pdf419.54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.