DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 9 (11-12) »
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23304
Title: | Auditory system aiding devices and school environment |
Other Titles: | Допоміжні пристрої слухової системи та шкільне середовище |
Authors: | Czyż, A. Ciechowska, M. |
Keywords: | audiology cochlear implant hearing aids school environment auditory system hearing loss hearing impairment аудіологія кохлеарний імплантат слухові апарати шкільне середовище слуховий апарат втрата слуху порушення слуху |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | «Видавництво «Гілея» |
Citation: | Czyż, A. Auditory system aiding devices and school environment = Допоміжні пристрої слухової системи та шкільне середовище / А. Czyż, М. Ciechowska // Освітній дискурс : збірник наукових праць = Educational discourse : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 9 (11-12) : педагогічні науки. – С. 57-68. |
Abstract: | The paper deals with the problem of hearing loss in the context of condition of society and statistics determining the need for a discussion regarding the school functioning hard of heaaring people. The conditions of the acoustic environment were analyzed, including the impact of: noise, reverberation, volume and absorbency of school rooms, on the communication proces. Means of modern hearing devices have been analyzed in context of the speach perception supporting. У статті розглядається проблема втрати слуху в контексті умов суспільства і статистики, що визначає необхідність обговорення питання про функціонування слабочуючих людей в школі. Проаналізовано умови акустичного середовища, в тому числі вплив : шуму, реверберація, об'єм і ступінь поглинання звуку стінами шкільних кімнат, на процес спілкування. Проаналізовано засоби сучасних слухових апаратів у контексті підтримки сприйняття слова. |
URI: | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23304 |
Appears in Collections: | Випуск 9 (11-12) |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.