У статті розкрито суть поняття “готовність майбутніх учителів біології до еколого-педагогічної діяльності” як результату професійної підготовки вчителя. Виокремлено методи та технології формування готовності студентів до еколого-педагогічної діяльності – словесні методи, дослідницький, проблемне навчання, інтерактивні методи і технології, творчі завдання.
В статье раскрыта суть понятия «готовность будущих учителей биологии к эколого-педагогической деятельности» как результата профессиональной подготовки учителя. Выделены методы и технологии формирования готовности студентов к эколого-педагогической деятельности – словесные методы, исследовательский, проблемное обучение, интерактивные методы и технологии, творческие задания.
The article explains the concept of “training process of future biology teachers that is aimed to organize ecological activity at school” as a result of effective specialization training.
It was also emphasized that some methods and technology that are especially useful for formation of students’ preparedness to ecologo-pedagogical activity – verbal method, research method, interactive methods and technology (discussion, “aquarium”, “carousel”, “scroll saw”, “method Press”, “case-method” etc.), terms of creative engagement, and discovery teaching.